fredag, februar 02, 2007

Lidt gode nyheder

Her i manila er jeg overraskende nok kommet pænt langt med at benytte Scrum sammen med Konsulent firmaets CMMI-5 process. Og det er ikke fordi udviklerne er specielt bevidste om systemudviklingsprocesser samt top notch i domænet og/eller arkitekturen. Det er snarere fordi vi har
1) Et overordnet mål og en vej der hele tiden bliver visualiseret
2) ting der kan testes og vises frem ofte
3) En engageret kunde som er til stede og viser interesse
4) Prædiken og evangelering samt
5) massiv opfølgning
6) masser af reviews
Der er stadigvæk udfordringer såsom
Det daglige scrum møde afholdes kl. 9:00 manila tid hvilket betyder cirka 9:30-40 tiden og de fleste folk er til stede.
Scrum og specielt gruppearbejde kræver evne og selvstændighed til at kommunikere. Udviklerne her er meget unge og uerfarne så deres selvtillid er ikke i top.
De har faktisk noget fremskridt på denne her lille måned. så på den måde må det siges at være en succes, men jeg er åbenbar svær at gøre tilfreds oppe i hovedet. Jeg vil have det spiller derudaf.
De har virkelig knoklet derudaf så selvom alt ikke er helt godt så er de dog på vej. Derfor tror jeg at jeg bliver nødt til at lave noget motiveringsshow. Så jeg har forberedt en lille "sjov" præsentation med nogle billeder fra deres arbejdsdag. Lad os se om de synes om den.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja du er svaer at goere tilfreds min ven

9:07 PM  

Send en kommentar

<< Home