onsdag, februar 28, 2007

Scrum smells eller er det noget andet

Så er vi ved at være ved enden af 2 sprint. Det er en helt anden oplevelse end 1. sprint. Der er noget galt med vores process eller også er det ... Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på det, men hastigheden er ikke god.
Men jeg tror at det skyldes at opgavens alvor er ved at gå op for teamet. Det betyder at nu skal der leveres noget funktionalitet og de er ikke i stand til det. Vi har allerede fjernet features fra iterationen, men ... Det er ikke så meget at der ikke bliver leveret men mere at der ikke bliver gjort opmærksom på at selv de commitede features ikke bliver leveret. Jeg (som produktejer) skal selv lede og grave i backloggen for at finde det.
Men jeg tror stadigvæk på at Scrum virker og faktisk bliver jeg mere og mere overbevist. Selv med vores implementering af den og en asiatisk tilgang til vidensdeling så kommer problemer op til overfladen hurtigere end i en staged containment process. Så Scrum virker med hensyn til synlighed, men jeg får ikke mine lovede features :(