torsdag, september 21, 2006

Michael som Forandringsagent

Så kører vi.
Scrum præsenteres for alle mulige mærkelige folk i organisationen. Det bliver ret interessant. Har præsenteret for den største udviklergruppe og de var positive, men det er vel ikke så svært at forstå.
Så er der arkitekturafdelingen. Der var lidt mere lunken modtagelse primært fordi gruppearbejde ikke umiddelbart virker som noget der tiltaler.
Så skal jeg snart præsentere for ledelsen i "det store projekt". Det bliver interessant fordi det er her alle mellemlederne befinder sig og de skal have deres tanker "flipped".
Så er der også udsigt til at skulle præsentere for IT ledelsen, men her er der tale om en interessant konflikt. Umiddelbart ser det ud til at min chef ikke har lyst til at slippe mig løs foran denne gruppe.
Der kan så være et par grunde til dette.
1) Han tror ikke på mine evner
2) Han tror for meget på mine evner
3) Han vil selv tage æren ell. have initiativretten.

Spændende
Men lige nu løber jeg rundt og spreder ordet. Det er interessant hvorledes jeg som person lader mig begejstre i en grad så det virker smittende. Det hænger ikke rigtig sammen med emnet så ...
Jeg kommer helt sikkert til at træde nogle folk over tæerne, komme til at få skabt nogle fjender men forhåbentligt også skaffer nogle allierede.
Det er ihvertfald cool. Fuld fart fremad og lad os se hvad der sker. Idéer idéer idéer det er hvad wolle er om.